Smluvní vztah mezi Pavlem Nekovářem, pořadatelem dětských táborů Sopka a objednatelem se řídí ustanoveními Občanského zákoníku a je upraven těmito podmínkami.
Smluvní strany
– Pavel Nekovář, IČO 66026407, U lesa 1063, Hlubočinka, 251 68(dále jen „pořadatel“)
– Zákonný zástupce účastníka, případně pěstoun nebo dětský domov (dále jen „objednatel“)
Rozsah plnění
Pořadatel poskytuje svoje služby účastníkům letních a zimních táborů, tj. dětem a mládeži. Pořadatel zabezpečuje služby na základě přihlášky dítěte, vyplněné objednatelem. Rozsah plnění zahrnuje zajištění programu, ubytování, stravování, pedagogický a zdravotnický dozor účastníka akce dle platných legislativních norem, vztahujících se na zotavovací akce pro děti.
Z účasti dítěte na táboře nevyplývá pro objednatele právo na žádné jiné plnění a služby.
Vznik smluvního vztahu
Smluvní vztah (smlouva) mezi objednatelem a pořadatelem vznikne při současném splnění následujících tří bodů:
Pokud vznikne přeplatek úhrady, typicky u bodu c), zašle jej pořadatel neprodleně po jeho zjištění na účet objednatele, z kterého přišla první platba.
Cena pobytu
Ceny pobytu jsou stanovené jako ceny smluvní.
Cena zahrnuje služby, které jsou při každé objednávané činnosti přesně vymezeny.
Pořadatel si vyhrazuje právo odůvodněné změny cen v případě závažných cenových změn na trhu nebo legislativních změn ovlivňujících náklady pořadatele. Pokud v době od podání přihlášky do dne zahájení pobytu účastníka změní pořadatel cenu, je povinen tuto změnu objednavateli neprodleně oznámit. Při zvýšení ceny má objednatel právo od uzavřené smlouvy odstoupit (písemně nebo e-mailem) ve lhůtě 7 kalendářních dnů od oznámení zvýšení ceny. Když tak neučiní ve stanovené lhůtě, je povinen vyšší cenu uhradit.
Platební podmínky u letních táborů
Pokud není vyžadována fakturace, je cena splatná do 31.5.
Cena za pobyt účastníka musí být uhrazena před zahájením akce, na kterou je účastník přihlášen.
Pokud objednatel požaduje platbu celkové částky nebo části ceny na základě vystavené faktury, je celková cena splatná v termínu splatnosti vystavené faktury pořadatele.
Změna podmínek akce
V závažných a odůvodněných případech může pořadatel změnit termín, program, cenu činnosti, případně činnost zrušit. Pokud objednatel se změnou nesouhlasí, má právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 7 kalendářních dnů od sdělení pořadatele o změně některých podmínek akce. Změna podmínek, jakož i nesouhlas objednatele s ní, musí být vyjádřeny písemně nebo e-mailem. Již zaplacenou částku musí pořadatel vrátit objednateli v plné výši (bez účtování stornovacích poplatků) nebo při částečném plnění poměrně k využitým službám.
Účast na pobytu
Objednatel musí zaplatit plnou cenu objednané činnosti v souladu s výše uvedenými platebními podmínkami a řídit se pokyny pro účastníky.
Účastník, který v průběhu tábora nerespektuje program činnosti, případně nedodržuje nebo nesplňuje podmínky pobytu, může být z akce vyloučen, přičemž objednatel nemá nárok na náhradu za nevyužité služby a musí účastníka odvézt na svoje náklady.
Objednatel nemá nárok na vrácení zaplacené ceny služby, kterou nevyužije účastník vlastní vinou.
Pořadatel zodpovídá za organizaci činnosti.
Za škody způsobené účastníky zodpovídá objednatel. Jakékoli vážnější poškození inventáře pořadatele popř. jiného zařízení v průběhu činnosti hradí objednatel.
Odstoupení od smlouvy objednatelem
Objednatel má právo před zahájením akce jednostranně od smlouvy odstoupit. Pořadatel je povinen vrátit zaplacené částky, snížené o stornopoplatky, na účet objednatele, a to nejpozději do 30. 9. příslušného roku.
Stornopoplatky
Při jednostranném odstoupení objednatele od smlouvy je pořadatel oprávněn účtovat stornopoplatky, jejichž výše záleží na důvodu a termínu odstoupení od smlouvy následovně:
Neúčast na pobytu
V případě, že se účastník z důvodů na jeho straně nezúčastní akce nebo na ni vůbec nenastoupí, a přitom objednatel od smlouvy neodstoupí ještě před jejím zahájením nebo zruší účast až po jejím zahájení, nemá objednatel nárok na vrácení zaplacené částky ani jinou finanční kompenzaci.
Odstoupení od smlouvy pořadatelem
Pořadatel může před započetím pobytu nebo v jeho průběhu odstoupit od smlouvy v následujících případech, za kterých objednateli přitom nevzniká nárok na vrácení celé uhrazené částky, vzniká mu však nárok na finanční kompenzaci, anebo finanční vyrovnání dle stornopodmínek (při odstoupení od smlouvy před zahájením akce):
Pokud opatření vlády České republiky nebo jiného orgánu státní správy nedovolí v souvislosti s potlačením koronavirové infekce uskutečnit některý z turnusů letního tábora či jinou akci pořadatele,
Může objednatel využít zaplacenou částku jako voucher na další rok, čili celá částka bude považována za zaplacenou zálohu k nové přihlášce na příští rok. Voucher lze použít na zimní nebo letní tábor, avšak jen na stejné jméno dítěte, jehož se zrušená přihláška týká, nedomluví-li se strany jinak.
Vyžádá-li si to objednatel, vrátí pořadatel na účet objednatele zaplacenou částku, z níž však odečte 700 Kč jako podíl na nutných výdajích pořadatele (zaplacené služby třetím stranám jako je například nájem areálu či služby související s provozem či přípravou areálu apod.).
Obdobně může pořadatel v zájmu ochrany zdraví účastníků některý z plánovaných turnusů zrušit, i když odpovědné orgány státní správy či jiné instituce pořádání akcí kvůli koronavirové infekci sice přímo nezakáží, ale jejich pořádání nedoporučí.
Kterou z výše uvedených variant využije, je na zvážení objednatele. Pošle k tomu pořadateli své závazné vyjádření (sapnas@seznam.cz).
Pokud objednatel zruší jednostranně přihlášku z jiného důvodu ještě před datem oznámení pořadatele o zrušení akce z důvodů dle bodu 9., postupuje se standardně dle příslušných článků této smlouvy a k bodu 9. se nepřihlíží. Obdobně může pořadatel postupovat v případě, že objednatel nesplní některou ze svých povinností (například nesplatí dohodnutou částku včas a v plné výši).
Finanční kompenzace při předčasném odjezdu účastníka z letního tábora
Při předčasném odjezdu účastníka z letního tábora z jakéhokoliv důvodu může objednatel uplatnit nárok na finanční kompenzaci za nevyužité dny (noci) pobytu. Nárok objednatel uplatní u pořadatele tábora.
Pořadatel poskytne objednateli finanční kompenzaci ve výši 200 Kč.
Jinou kompenzaci za nevyužité služby, jež jsou součástí smluvní ceny, pořadatel neposkytuje.
Kvůli pozdějšímu nástupu účastníka na tábor nemá objednatel na finanční kompenzaci nárok.
Pojištění
Pojištění účastníka je věcí objednatele, pořadatel jej nezajišťuje.
Náklady za ošetření a léčení
Pokud pořadateli vzniknou náklady:
je objednatel povinen je pořadateli uhradit.
Náklady za ošetření a běžné léky poskytnuté zdravotníkem pořadatele nejsou objednateli účtovány (jsou součástí ceny za pobyt).
Reklamace služeb
V případě, že objednatel zjistí jakoukoli závadu v kvalitě nebo rozsahu služeb, může uplatnit reklamaci. Povinností objednavatele je vadu reklamovat bezodkladně u vedoucího akce, popřípadě u pořadatele.
Pořadatel je povinen řešit reklamaci neprodleně, a pokud je oprávněná, zjednat okamžitou nápravu.
V případě, že povaha vady neumožňuje reklamaci řešit v průběhu akce, objednatel je povinen uplatnit toto právo ihned po návratu účastníka z akce, avšak nejdéle do 7 pracovních dnů písemně nebo e-mailem na adresu pořadatele. Pořadatel je povinen reklamaci prošetřit a rozhodnout o její oprávněnosti do 14 dnů, ve složitých případech do 30 dnů, od podání reklamace.
Zpracování osobních dat objednatele a účastníka pobytu
Pořadatel se zavazuje dodržovat všechny předpisy týkající se ochrany a zpracování osobních údajů objednatele a účastníka. Vydal k tomu Prohlášení o zpracování osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a poučení subjektů údajů (tzv. GDPR). Odkaz na výše uvedené prohlášení je na stránkách pořadatele v sekci Info rodičům.
Pořizování fotografií, audio a video záznamů
Pořadatel je povinen získat souhlas od zákonného zástupce účastníka k pořizování fotografií, audio a video záznamů svého dítěte během tábora a s veřejnou prezentací těchto záznamů na webových stránkách pořadatele a s jejich použitím k propagačním účelům spolku.
Souhlas udílí objednatel ve formuláři přihlášky dítěte na tábor a může jej kdykoliv později odvolat, přičemž i po odvolání pro něj zůstávají závazné povinnosti, k jejímž plnění se při udělení souhlasu zavázal.
Další ujednání
a) Objednatel bere na vědomí a souhlasí, že užívání mobilního telefonu účastníkem letního tábora je částečně omezeno.
Objednatel bere dále na vědomí a souhlasí s následujícími ujednáními:
b) Pořadatel přejímá hmotnou odpovědnost pouze za cennosti (peníze, elektroniku aj.), které účastník svěří do úschovy svému vedoucímu. Za ztrátu či krádež cenností, které si účastník v průběhu pobytu ponechá u sebe, nenese pořadatel odpovědnost.
c) Objednatel bere na vědomí, že mezi zakázané vybavení patří alkohol, nealkolická piva, energetické nápoje, cigarety, včetně elektronických, drogy, útočné nože a jiné zbraně, střelivo (včetně paintballových a airsoftových kuliček), pyrotechnika, časopisy a jiné předměty s erotickou tematikou a dále též notebooky, tablety a jiné elektronické přístroje, včetně chytrých hodinek. Výjimku tvoří pouze předem odsouhlasené nebo doporučené vybavení.
d) Objednatel dává pořadateli souhlas s provedením prohlídky osobních věcí svého dítěte v případě podezření na závažné porušení táborového řádu (krádež cizí věci, držení zakázaného vybavení – viz bod c).
e) Objednatel nese odpovědnost za škody, které dítě v době pobytu na táboře úmyslně či z nedbalosti způsobí na vybavení tábora nebo jiném majetku. V případě finančních nákladů na opravu nebo výměnu takto poškozeného zařízení se objednatel zavazuje vzniklou škodu uhradit během pobytu nebo po jeho ukončení. Objednatel bere na vědomí a souhlasí, že jeho dítě může dobrovolně uhradit malou škodu (do cca 300 Kč), kterou způsobilo, ze svého kapesného.
f) V průběhu pobytu není doporučeno děti navštěvovat.
g) K ukončení táborového pobytu dítěte může dojít výhradně v doprovodu zákonného zástupce, případně pěstouna či pracovníka dětského domova, nebo na základě podepsaného písemného souhlasu (plné moci).
h) Areál tábora je považován za chráněné území, do kterého mají přístup pouze účastníci akce a osoby podílející se na chodu tábora. Ostatním (ani rodičům účastníků) není vstup povolen, a to ani při předávání dítěte při zahájení nebo ukončení jeho pobytu. Prohlídku areálu si může objednatel vyžádat a pořadatel mu ji podle svých možností umožní nebo zprostředkuje, vždy však v termínu před začátkem letní sezóny (typicky do 20.6.)
ch) Pokud objednatel požaduje úpravu některého bodu těchto smluvních podmínek nebo vyžaduje individuální péči nad rámec táborových zvyklostí, anebo vznáší požadavek, jehož splněním podmiňuje platnost své přihlášky, musejí se strany na této změně domluvit. Jednostranné prohlášení objednatele, například v přihlášce, takovou dohodu nenahrazuje. Bez předchozí dohody není pořadatel povinen k takovému požadavku přihlížet a není pro něj nijak závazný.
Závěrečná ustanovení
Vyplněním přihlášky bere objednatel na vědomí a souhlasí s těmito smluvními podmínkami. Objednatel stvrzuje v přihlášce, že těmto podmínkám rozumí a v plném rozsahu je respektuje.
Kontakt: sapnas@seznam.cz 775 564 910, 775 564 919
Ke stažení zde: